SEO copywriting, czyli metoda pozycjonowania stron seo

SEO copywriting polega na tworzeniu treści na potrzeby pozycjonowania stron (także katalogów czy reklam) w celu podwyższenia ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Celem głównym jest umieszczenie ich najwyżej możliwie w pozycjonowaniu stron google oraz zwiększeniu ruchu na nich. To właśnie google seo sprawia, że mają one lepsze zasięgi i znaczenie dla wyszukiwarek.
Podstawy tworzenia tekstów SEO
1. Tytuł i lead
To właśnie tytuł i lead będą decydowały o tym, czy użytkownicy zechcą wejść na naszą stronę. Muszą, zatem przyciągać uwagę potencjalnych czytelników, ale także być zoptymalizowane pod pozycjonowanie stron w google. Dobrze jest, gdy zawierają słowa kluczowe oraz są oryginalne – dla wyszukiwarek oraz pod skuteczne pozycjonowanie strony. Z kolei z perspektywy użytkowników, lepiej, gdy tytuły i leady zawierają „cliffhanger”, który przyciągnie uwagę i skłoni do wejścia na stronę w celu zapoznania się z całością artykułu.
2. Krótki tytuł
Tytuł artykułu powinien być w miarę możliwości krótki, ale treściwy i intrygujący. Musi zdradzać tematykę artykułu oraz najlepiej, gdy zawiera wysoko pozycjonowane frazy kluczowe. To pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie google, ale również na seo łódź ogólnie.
3. Lead
Tak, jak w przypadku artykułów w prasie tak i w internetowych, duże znaczenie ma lead. To krótka zajawka na początku artykułu, jeszcze przed jego właściwym rozpoczęciem. Daje szybki podgląd na tematykę artykułu i już na podstawie samego leadu możemy stwierdzić, czy chcemy czytać dalej. W przypadku niektórych systemów domen, lead jest tworzony automatycznie poprzez zaczerpnięcie kilku początkowych zdań z artykułu. To niekoniecznie wpływa dobrze na pozycjonowanie stron w google, szczególnie w przypadku dublowania tekstu z tego powodu. Dla lepszego pozycjonowania top 3 warto tworzyć oryginalny i osobny opis do listingów.
4. Użytkownik czy wyszukiwarka
Podczas tworzenia tekstu pod pozycjonowanie strony google trzeba pamiętać, że jest ona zarówno dla użytkowników i wyszukiwarek (robotów i algorytmów). Jednak w pierwszej kolejności powinniśmy stawiać użytkowników i ich oczekiwania, bo to wpisywanie się w ich zainteresowania właśnie skłania do kliknięcia w link.
5. Unikalność
Każdy tekst powinien być unikalny, ponieważ w ten sposób będzie lepiej traktowany przez algorytmy wyszukiwarek. To przekłada się pozytywnie na pozycjonowanie za granicą i w kraju, tym bardziej przy treściach dwujęzycznych.
6. Rodzaj tekstu, a długość
Tekst pod skuteczne pozycjonowanie stron nie powinny być zbyt długie i pisane litą ścianą tekstu, bo automatycznie tracą na wartości. Najlepiej trzymać się pewnych granic w ilości znaków na tekst. Opisy produktów powinny mieć do około 1500 zzs, teksty na podstrony do 2500 zzs, a teksty główne więcej od 2500 zzs. Oczywiście, jest to elastyczne.
7. Forma i treść
Na korzyść seo warszawa wpływa formatowanie tekstu. Powinien on być podzielony na akapity, posiadać śródtytuły z użyciem nagłówków <hn> oraz słowa kluczowe w pogrubionej w tekście formie. Można używać w tym celu narzędzi do sprawdzania gramatyki i stylistyki, itp. Chodzi o to, by tekst miał skuteczne pozycjonowanie stron, musi dobrze się czytać i wyglądać.
8. Inspiracje
Warto szukać inspiracji dla bardziej klikalnych tematów na mediach społecznościowych i popularnych stronach czy blogach. Nigdy jednak nie wolno ich kraść! Identyczny tekst szybko zostanie wyłapany i zdissowany przez algorytmy wyszukiwarek i zamiast na początku w pozycjonowaniu stron internetowych, pojawi się na szarym końcu.